søndag 27. juli 2014

Moncayo-fjellet

Jeg er for tiden på ferie i Spania, nærmere bestemt en liten by som heter Guardamar del Segura, rett utenfor Alicante, der vi har feriehus.

Rett bak der vi bor, er det et fjell som heter Moncayo. Her går det mange stier, og man kan velge mange ulike ruter. Fjellet er også populært for sykling, og jeg møter stadig vekk syklister i marka. Det er veldig ulendt terreng, så de er godt polstret.  Det er ikke snakk om noe høyt fjell etter norsk målestokk, det er vel ca. 170 meter høyt.

Jeg prøver å starte hver dag med en liten fjelltur, og bruker å gå rundt en time.  Stadig vekk roter jeg meg bort, og da tar det enda lengre tid :-)  Jeg hører av og til på musikk, eller bare går å hører på summinga til gresshoppene. En veldig fin start på dagen,  og godt å gå om morgenen før det blir for varmt.
Skog, himmel og hav i fin forening :)


Fine farger i skogen




Utsikt fra toppen og ned mot Guardamar beach


Fjellselfie :-)

Video i skogen




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar